Sivu 4/5

Re: 4.09 patchi infoa Olegilta

Lähetetty: Ma Loka 05, 2009 14:37
Kirjoittaja Otto
On-Linessa eivät muuten toimi samalla tavalla. Offline QMB:ssä saa REVin valittua skinejä vaihtelemalla mutta onlinessa ei ainakaan eilen onnistunut. Vaatiko tämä että on Skin-download päällä hostilla/ Serverillä ?

Re: 4.09 patchi infoa Olegilta

Lähetetty: Ma Loka 05, 2009 17:03
Kirjoittaja Viikate
Juu se taisikin olla niin, että kaikki kustomointi on online DF:ssä disabloitu, jotta kaikki on samalla viivalla. Coopissa toimii normaalisti. Ehkä tuotakin voisi muuttaa kun ei sillä mitään järkyttävää etua saa itselle huijattua.

Ne numerosarjat ini filessä on BMP skinejen checksummia. Pelissä ei tunnisteta mitään skinejä filen nimellä, ettei kukaan pääse huijaamaan esim. maalaamalla kaikki bmp skinit kirkkaan punaisiksi. Checksum lasketaan itse skinin sisällöstä. Yksikin muuttunut pikseli muuttaa CS:ää. ALkuperäisessä ini filessä oli muistaakseni ohjeet, että miten CS:n saa luettua PaintSchemes\cache hakemistosta, mutta nyt olet jo varmaan ylikirjoitanut ne uusilla ini fileillä. I-16Type6 kansiossa pitäisi olla koskematon ini file.

Re: 4.09 patchi infoa Olegilta

Lähetetty: Ti Loka 06, 2009 16:15
Kirjoittaja Otto
Ok - selvä homma. Tuo DF rajoituksen purkaminen kyllä vaikuttaa harkitsemisen arvoiselta.

1c-foorumilla on erilaisia feature requesteja mutta koska olet osa tiimiä laittaisin sellaisen tähän:

Olisiko peliin mahdollista tehdä ominaisuus jolla rajoitettaisiin ilman lisähappi-järjestelmää varusteltujen koneiden lentokorkeutta ? Ehdotuksena esim. että jos menee sellaisella koneella liian korkealle alkaa "huppu himmenemään" hiljalleen hapenpuutteesta ? Hienosteluksi menisi jo sen lisähapen kytkeminen päälle (maski naamalle tms.) ja sen riittoisuuden seuraaminen - jo tuo ensimmäinen ominaisuus olisi riittävä.

Tällä tavalla tulisi ratkaistua vanhat lentomallinnuns keskustelut siitä että "miten tolla voi lentaa noin korkealla kun oikeasti nuppi oli jäässä jo 4 kilometrissä ..."

Re: 4.09 patchi infoa Olegilta

Lähetetty: Ti Loka 06, 2009 17:57
Kirjoittaja Viikate
Tuohan olisi aika hieno feature. Mutta kuinka monesta koneesta puutuu happijärjestelmä? Luulisi, että tuommoinen on ollut helppo asentaa vaikka field.modina jälkeenpäin. Voisi olla aika hauskan näköistä jos pilotin laittaisi pilkkimään kun happi loppuu. Kamera kääntyy väkisin ala ja nahat menee silmille :P Laitoin ehdotuksen TD foorumille.

Entäs bensahuuruissa lentäminen? Eikös joku Sussu pilotti tullut laskuun pienessä bensahumalassa ja lasku ei mennyt kovin puhtaasti.

Re: 4.09 patchi infoa Olegilta

Lähetetty: Ti Loka 06, 2009 19:00
Kirjoittaja Otto
En tiedä missä kaikissa tuo varustus oli, mutta kyllä se pakkanen varmaan myös aika mukavasti puraisee 6000m jos koneessa avo-ohjaamo. Hapen puutteesta lainaus Karhilan kirjasta:

29.11.43

"Noustiin 7000 metrin 'korkeuteen' alipainekammiossa happinaamarin avullla ja sitten kytkettiin happi pois. ... Menihän tuo. Kesti 8,45, sitten olisin nukahtanut tai pyörtynyt ... Jännä koe se! Tanner olisi nukahtanut jo hieman jälkeen parin minuutin, Kreivi jotain 5,6 min. Leskinen saman kuin minäkin.

Re: 4.09 patchi infoa Olegilta

Lähetetty: Ti Loka 06, 2009 19:30
Kirjoittaja Flanker35M
S!

Ei tainnu Tsaikassa tahi Ratassa pahemmin happijärjestelmää olla, eikä ne tainnu kovin korkealla ikinä ollakaan. Ladassa ja Jakeissa se jo oli. Kuriositeettina Typhoon ja jopa Tempest pilotit joutuivat käyttämään koko ajan maskia ohjaamoon tunkevan häkäkaasun takia. Eniten kuiten toivois, että tiimi kattois jo olemassaolevia koneita kuntoon ennenkuin kaikkea mahtavata uutta lisäilee. On se jo moneen kertaan todettu, että Olegin mallinnukset on jotakuinkin rectalis infernalis tasoa joissakin jutuissa ;) Pii suor, juu is ronk! :D

Re: 4.09 patchi infoa Olegilta

Lähetetty: Ke Loka 07, 2009 11:39
Kirjoittaja Flanker35M
S!

Ja sitten niille infoa jotka haluaa modata 4.09m. Itsellä ainakin modit toimii kun tekee puhtaan installin ja patchaa 40.8m + 4.09m ja skinpackin. Sen jälkeen vain SAS ModAct for Clean 4.09m sinne ja tiputteleen modeja. Uusin SAS buttons-file on yhteensopiva tulevan AAA UI 1.2 kanssa, joten lentelen jo nyt uusilla Mersuilla ja Fockeilla, ei voi puhua entisistä versioista samana päivänä ;) Seuraavaksi ois karttojen lisääminen, alkaa olla likimain kaikki AAA UI modit jo sisällä :D

Re: 4.09 patchi infoa Olegilta

Lähetetty: Pe Loka 09, 2009 01:08
Kirjoittaja rane
Minulla ei toiminut IL-2 versio 4.09m mutta siihen löytyi oikea juttu.

Minulla on käytössä Radeon 9800 ja yksi kaveri löysi ongelman. Elikkä piti palauttaa kaksi tiedostoa versiota 4.08m paikkaan …Ubisoft\IL-2 Sturmovik 1946:
- mg_snd.dll 304 kt 4.9.2006
- mg_snd_sse.dll 348 kt 4.9.2006

Ne kaksi uudempaa tiedostoa eivät toimineet milloinkaan.

Re: 4.09 patchi infoa Olegilta

Lähetetty: Ke Loka 14, 2009 09:42
Kirjoittaja Flanker35M
S!

Toinen oli disabloida ATIn korteista Catalyst AI kokonaan poies, kuulema auttaa. Mulla ei käynnistynyt IL2 ollenkaan nVidian kortilla ennenkuin asensin SAS ModAct, DVD hurahti ja se siitä. Nyt toimii ja on ne mahtavia ne uudet tulevat Mersut ja Focket..Sissyfirekuskit tulee itkemään katkeransuloisia kyyneleitä ;)

Re: 4.09 patchi infoa Olegilta

Lähetetty: Ke Loka 14, 2009 18:40
Kirjoittaja Dr Dominant
Flanker35M kirjoitti:S!

Ja sitten niille infoa jotka haluaa modata 4.09m. Itsellä ainakin modit toimii kun tekee puhtaan installin ja patchaa 40.8m + 4.09m ja skinpackin. Sen jälkeen vain SAS ModAct for Clean 4.09m sinne ja tiputteleen modeja. Uusin SAS buttons-file on yhteensopiva tulevan AAA UI 1.2 kanssa, joten lentelen jo nyt uusilla Mersuilla ja Fockeilla, ei voi puhua entisistä versioista samana päivänä ;) Seuraavaksi ois karttojen lisääminen, alkaa olla likimain kaikki AAA UI modit jo sisällä :D
Oolrait - nyt meikä tipahti kärryiltä. Sen verta uusi illukuski täällä että kysymys: Olin itse siinä käsityksessä että 4.09m "sisältää" kaiken sen kaman mitä noissa aikaisemmissa modeissa (4.08 ja 4.09) on ollut sisällä. Ja näinkö siis ei ole?

Toinen kysymys heti perään - jos tuoretta 4.09m voi modata, niin toimiiko modattu peli sitten defaultti 4.09m servuilla vai onko sitten erikseen servut joilla ajetaan puhtaalla 4.09:llä ja ne joilla modit on sallittu?

Ja kolmas, Mikä on SAS ModAct, ja mitä modeja sinne voi tiputella? Niitäkö jotka mulla oli jo aiemmin asennettuna modiservuja varten?

Meikä vihdoin viimein taas jotenkin elävien kirjoissa, sain Raimon ystävällisellä avustuksella 4.09m pystyyn ja nyt voi taas haaveilla lentämisestä jossain kohden. Etukäteen vastauksista kiittäen:

DrDom