Korpikentät

Single player and multiplayer WWII simulation. Kotisivu / Homepage:
http://www.il2sturmovik.com/
JussiK
Viestit: 10
Liittynyt: Ke Loka 08, 2008 21:59
Handle: JussiK
Laivue: Lentolaivue 34
Etunimi: Juha
Sukunimi: Koskela
Verkkosivu: http://

Korpikentät

Viesti Kirjoittaja JussiK » Pe Marras 27, 2009 04:23

Eli kuinka teen esim. jäälle kentän, josta voi nousta ja laskeutua? Saan kyllä kiitoradan aikaiseksi jäälle, mutta miten tuolta pystyy nousemaan. Tähän asti kentällä on vain airstart käytössä?
Teon alla talvisota -39 kartta ja tuonne olisi mukava saada muutama jääkenttä/tukikohta käyttöön.

-Jussi-

LLv34_Illu
Viestit: 210
Liittynyt: Su Heinä 06, 2008 20:37
Handle: LLv34_Illu
Laivue: Lentolaivue 34
Etunimi: Ilkka
Sukunimi: Hietsalo
Verkkosivu: http://www.virtualpilots.fi/LLv34

Re: Korpikentät

Viesti Kirjoittaja LLv34_Illu » Pe Marras 27, 2009 11:23

JussiK kirjoitti:Eli kuinka teen esim. jäälle kentän, josta voi nousta ja laskeutua? Saan kyllä kiitoradan aikaiseksi jäälle, mutta miten tuolta pystyy nousemaan. Tähän asti kentällä on vain airstart käytössä?
Teon alla talvisota -39 kartta ja tuonne olisi mukava saada muutama jääkenttä/tukikohta käyttöön.

-Jussi-
Saman asian kanssa painin minäkin. Sain sillä testrunway 4:llä kentän tehtyä kentän kuivalle maalle aivan tasaiselle paikalle, mutta jäälle ei onnistunut. Voisikohan johtua siitä, että peli kuvitteli kentän olevan vedessä tjsp.

Illu
1. Lentueen Varapäällikkö, Lentolaivue 34

Viikate
Viestit: 17
Liittynyt: Ti Helmi 17, 2009 20:18
Handle: Viikate
Etunimi: -
Sukunimi: -
Verkkosivu: http://

Re: Korpikentät

Viesti Kirjoittaja Viikate » La Marras 28, 2009 03:23

Kyllä se onnistuu sillä näkymättömällä runwaylla. Helpointa kun latoo useamman näkyvän runwayn vierekkäin ja sitten kun homma toimii, niin muuttaa ne näkymättömiksi.

JussiK
Viestit: 10
Liittynyt: Ke Loka 08, 2008 21:59
Handle: JussiK
Laivue: Lentolaivue 34
Etunimi: Juha
Sukunimi: Koskela
Verkkosivu: http://

Re: Korpikentät

Viesti Kirjoittaja JussiK » La Marras 28, 2009 13:42

Kysymyshän oli: miten jäälle/maalle rakennetulta kentältä voi nousta ilmaan? Vaikka muokkaan miten kentän asetuksia, niin aina on airstart? Miten tuon saisi toimimaan normaalina maastarttina?

LLv34_Illu
Viestit: 210
Liittynyt: Su Heinä 06, 2008 20:37
Handle: LLv34_Illu
Laivue: Lentolaivue 34
Etunimi: Ilkka
Sukunimi: Hietsalo
Verkkosivu: http://www.virtualpilots.fi/LLv34

Re: Korpikentät

Viesti Kirjoittaja LLv34_Illu » La Marras 28, 2009 14:49

Viikate, neuvomallasi tavalla voi onnistua, mutta kun muutin kentät näkymättömäksi testrunway 4:seksi, niin taas pompsahti airstartiksi. Hermohan siinä alkaa mennä rauhallisemmaltakin kaverilta. Onnistuu varmaan kärsivällisyydellä.
Jussi, se kenttä pitää olla aivan tasailsella paikalla toimiakseen maa starttina, jo siinä on vähänkin kumpua, niin taas mentiin ilmastarttiin. Siihen ei ole mitään asetusta kumpi startti se on, vaan kentän paikka määrää sen.

Illu
1. Lentueen Varapäällikkö, Lentolaivue 34

Flanker35M
Viestit: 639
Liittynyt: Ti Kesä 10, 2008 14:45
Handle: Flanker
Laivue: Lentolaivue 34
Etunimi: Christian
Sukunimi: Tampio
Verkkosivu: http://www.virtualpilots.fi/LLv34

Re: Korpikentät

Viesti Kirjoittaja Flanker35M » La Marras 28, 2009 15:13

S!

Huomannu, että nämä uudet kentät aiheuttaa ruudunpäivityksessä hidastumista jonka huomaa. Esimerkiksi jos QMB:ssä ottaa Slovakian kartan ja lentää saitten suoraan sitä jokivartta eteenpäin jossa on kenttä kaupungin vieressä nin kylläpä stutteroi! Jos kentän rajaa pois "näkymästä" niin normaali ruudunpäivitys..Mistä lie johtuu?!

konsta
Viestit: 19
Liittynyt: Ma Syys 29, 2008 20:04
Handle: Konsta
Etunimi: Seppo
Sukunimi: Koskelainen
Verkkosivu: http://

Re: Korpikentät

Viesti Kirjoittaja konsta » Su Helmi 28, 2010 19:08

Tervehdys!

Ovatko nuo IL:n kiitotiet yleensä kuin aroille "merkittyjä" kärrypolkuja, kapeita ja pitkiä sekä huonosti erottuvia? :evil:
Millään vanhoilla kentillä 50-luvulla kiitoradat eivät olleet noin kapeita ja heti radan ulkopuoli noin kuoppaista?
Ei myöskään ollut torneja kiitoradan vieressä lentoesteinä. Latoja saattoi olla, mutta ne siirrettiin pois lentotoiminnan
ajaksi. :shock: Onko laskeutumisesta tehty tarkoituksella noin vaikeata tässä simussa? En rikkonut aikoinaan yhtään Pyryäkään
Utin kankailla laskussa, mutta Brewsterin tuominen Utin tai muulle kentälle ehjänä on todella vaikeaa! :x :x Se on sentään tehty
kestämään rajummat tukialuslaskut! Aiheutuu vain turhia kalustotappioita!!!!

Kysymys kuuluukin, kenen keksintöä nuo huonot kentät ovat ja pystyykö tai voiko niitä joku parannella?
Mikrosoftin simuissa kentät ovat realistisia ja laskut normaalin tuntuisia! :idea: Saako tuon hyvän näköisen Kymin
kentän imuroitua ja asennettua omaan peliin, vai onko ryhdyttävä rakennushommiin? :?:

Ihmettelee Konsta

Pihi
Viestit: 66
Liittynyt: Pe Touko 09, 2008 15:38
Handle: LLv26_Pihi
Laivue: Lentolaivue 26, Harjoituslentolaivue
Etunimi: Jari
Sukunimi: Välkkynen
Verkkosivu: http://www.lentolaivue26.org/index.php

Re: Korpikentät

Viesti Kirjoittaja Pihi » Su Helmi 28, 2010 23:14

Terve Konsta,
Itse olen laskeutunut ainoastaan virtuaalikoneilla, mutta oikeaa Cessnaa on tullut sen verran testattua, että meinas ekoilla oikean pilotin tekemillä laskuilla tulla itselle ruikut housuun, kun tuntui n. 3000 Illulentotunnin jälkeen pilotti vetävän kentälle tosi jyrkässä kulmassa ja rumasti sivuttain... Oli ihan hemmetin lähellä että en tarrannut ohjaimiin, kun luulin että nyt tullaan tonttiin ja kovaa... :oops:

Illussa tuntuu nuo laskut olevan aika tarkkoja jos verrataan lentokerhojen Cessnoihin, Pyrystä ei ole valitettavasti kokemusta... Onneksi sellaisten kymmenen oikealla koneella suoritetun "paketti"-laskun jälkeen niihin tottui, tosin Illussa vastaava lasku rikkoo kyllä helposti telineet...

Pihi

konsta
Viestit: 19
Liittynyt: Ma Syys 29, 2008 20:04
Handle: Konsta
Etunimi: Seppo
Sukunimi: Koskelainen
Verkkosivu: http://

Re: Korpikentät

Viesti Kirjoittaja konsta » Ma Maalis 01, 2010 13:20

Terve Pihi!

Täytyy nostaa "huuvaa" teille pojat, tämä virtuaalilentäminen on paljon vaikeampaa kuin oikea. :evil:
Rikottuani koneitani IL:n virtuaalilaskuissa, olen samaa mieltä, kuin entinen lennonopettaja, joka opetti
pappia lentämään. Pappi kun koki olevansa taivaalla lähempänä Jumalaa: "Mielestäni te olette lähempänä
Jumalaa näissä laskuissa"! :lol:

Kävin eilen Finskaviikenin Kymissä ja kenttä oli paljon parempi kuin aikaisemmin, kiitotie oli leveämpi, tasainen
ja erottui taivaaltakin. :| Serverin kartta on tietenkin se mikä on, mutta voisko joku taas vääntää rautalangasta
mallin, saanko ja millä konstilla esim. noita OPEx:n tekemiä kenttiä omaan peliini :?: Kannattaako ladata tuo AAA-modipaketti,
ymmärsin, että nuo Kapteenin kartat vaatii sen. Vai onko tämä nykyinen UPack yhteensopiva :?: Vai pystynkö näillä
sotkemaan koko toimivan pelini? :?

Minä ole "paperikarttasukupolvea", joka suunnistaessaan tottui kääntelemään karttaa polvellaan menosuunnan mukaan.
Saako noita karttatiedostoja jostain printattua paperille? :ugeek:

Konsta

Pihi
Viestit: 66
Liittynyt: Pe Touko 09, 2008 15:38
Handle: LLv26_Pihi
Laivue: Lentolaivue 26, Harjoituslentolaivue
Etunimi: Jari
Sukunimi: Välkkynen
Verkkosivu: http://www.lentolaivue26.org/index.php

Re: Korpikentät

Viesti Kirjoittaja Pihi » Ma Maalis 01, 2010 16:53

Katoppa tuolta, löytyykö sopivaa karttaa;

http://www.777avg.com/maps/

Vastaa Viestiin