Sivu 1/1

Korpikentät

Lähetetty: Pe Marras 27, 2009 04:23
Kirjoittaja JussiK
Eli kuinka teen esim. jäälle kentän, josta voi nousta ja laskeutua? Saan kyllä kiitoradan aikaiseksi jäälle, mutta miten tuolta pystyy nousemaan. Tähän asti kentällä on vain airstart käytössä?
Teon alla talvisota -39 kartta ja tuonne olisi mukava saada muutama jääkenttä/tukikohta käyttöön.

-Jussi-

Re: Korpikentät

Lähetetty: Pe Marras 27, 2009 11:23
Kirjoittaja LLv34_Illu
JussiK kirjoitti:Eli kuinka teen esim. jäälle kentän, josta voi nousta ja laskeutua? Saan kyllä kiitoradan aikaiseksi jäälle, mutta miten tuolta pystyy nousemaan. Tähän asti kentällä on vain airstart käytössä?
Teon alla talvisota -39 kartta ja tuonne olisi mukava saada muutama jääkenttä/tukikohta käyttöön.

-Jussi-
Saman asian kanssa painin minäkin. Sain sillä testrunway 4:llä kentän tehtyä kentän kuivalle maalle aivan tasaiselle paikalle, mutta jäälle ei onnistunut. Voisikohan johtua siitä, että peli kuvitteli kentän olevan vedessä tjsp.

Illu

Re: Korpikentät

Lähetetty: La Marras 28, 2009 03:23
Kirjoittaja Viikate
Kyllä se onnistuu sillä näkymättömällä runwaylla. Helpointa kun latoo useamman näkyvän runwayn vierekkäin ja sitten kun homma toimii, niin muuttaa ne näkymättömiksi.

Re: Korpikentät

Lähetetty: La Marras 28, 2009 13:42
Kirjoittaja JussiK
Kysymyshän oli: miten jäälle/maalle rakennetulta kentältä voi nousta ilmaan? Vaikka muokkaan miten kentän asetuksia, niin aina on airstart? Miten tuon saisi toimimaan normaalina maastarttina?

Re: Korpikentät

Lähetetty: La Marras 28, 2009 14:49
Kirjoittaja LLv34_Illu
Viikate, neuvomallasi tavalla voi onnistua, mutta kun muutin kentät näkymättömäksi testrunway 4:seksi, niin taas pompsahti airstartiksi. Hermohan siinä alkaa mennä rauhallisemmaltakin kaverilta. Onnistuu varmaan kärsivällisyydellä.
Jussi, se kenttä pitää olla aivan tasailsella paikalla toimiakseen maa starttina, jo siinä on vähänkin kumpua, niin taas mentiin ilmastarttiin. Siihen ei ole mitään asetusta kumpi startti se on, vaan kentän paikka määrää sen.

Illu

Re: Korpikentät

Lähetetty: La Marras 28, 2009 15:13
Kirjoittaja Flanker35M
S!

Huomannu, että nämä uudet kentät aiheuttaa ruudunpäivityksessä hidastumista jonka huomaa. Esimerkiksi jos QMB:ssä ottaa Slovakian kartan ja lentää saitten suoraan sitä jokivartta eteenpäin jossa on kenttä kaupungin vieressä nin kylläpä stutteroi! Jos kentän rajaa pois "näkymästä" niin normaali ruudunpäivitys..Mistä lie johtuu?!

Re: Korpikentät

Lähetetty: Su Helmi 28, 2010 19:08
Kirjoittaja konsta
Tervehdys!

Ovatko nuo IL:n kiitotiet yleensä kuin aroille "merkittyjä" kärrypolkuja, kapeita ja pitkiä sekä huonosti erottuvia? :evil:
Millään vanhoilla kentillä 50-luvulla kiitoradat eivät olleet noin kapeita ja heti radan ulkopuoli noin kuoppaista?
Ei myöskään ollut torneja kiitoradan vieressä lentoesteinä. Latoja saattoi olla, mutta ne siirrettiin pois lentotoiminnan
ajaksi. :shock: Onko laskeutumisesta tehty tarkoituksella noin vaikeata tässä simussa? En rikkonut aikoinaan yhtään Pyryäkään
Utin kankailla laskussa, mutta Brewsterin tuominen Utin tai muulle kentälle ehjänä on todella vaikeaa! :x :x Se on sentään tehty
kestämään rajummat tukialuslaskut! Aiheutuu vain turhia kalustotappioita!!!!

Kysymys kuuluukin, kenen keksintöä nuo huonot kentät ovat ja pystyykö tai voiko niitä joku parannella?
Mikrosoftin simuissa kentät ovat realistisia ja laskut normaalin tuntuisia! :idea: Saako tuon hyvän näköisen Kymin
kentän imuroitua ja asennettua omaan peliin, vai onko ryhdyttävä rakennushommiin? :?:

Ihmettelee Konsta

Re: Korpikentät

Lähetetty: Su Helmi 28, 2010 23:14
Kirjoittaja Pihi
Terve Konsta,
Itse olen laskeutunut ainoastaan virtuaalikoneilla, mutta oikeaa Cessnaa on tullut sen verran testattua, että meinas ekoilla oikean pilotin tekemillä laskuilla tulla itselle ruikut housuun, kun tuntui n. 3000 Illulentotunnin jälkeen pilotti vetävän kentälle tosi jyrkässä kulmassa ja rumasti sivuttain... Oli ihan hemmetin lähellä että en tarrannut ohjaimiin, kun luulin että nyt tullaan tonttiin ja kovaa... :oops:

Illussa tuntuu nuo laskut olevan aika tarkkoja jos verrataan lentokerhojen Cessnoihin, Pyrystä ei ole valitettavasti kokemusta... Onneksi sellaisten kymmenen oikealla koneella suoritetun "paketti"-laskun jälkeen niihin tottui, tosin Illussa vastaava lasku rikkoo kyllä helposti telineet...

Pihi

Re: Korpikentät

Lähetetty: Ma Maalis 01, 2010 13:20
Kirjoittaja konsta
Terve Pihi!

Täytyy nostaa "huuvaa" teille pojat, tämä virtuaalilentäminen on paljon vaikeampaa kuin oikea. :evil:
Rikottuani koneitani IL:n virtuaalilaskuissa, olen samaa mieltä, kuin entinen lennonopettaja, joka opetti
pappia lentämään. Pappi kun koki olevansa taivaalla lähempänä Jumalaa: "Mielestäni te olette lähempänä
Jumalaa näissä laskuissa"! :lol:

Kävin eilen Finskaviikenin Kymissä ja kenttä oli paljon parempi kuin aikaisemmin, kiitotie oli leveämpi, tasainen
ja erottui taivaaltakin. :| Serverin kartta on tietenkin se mikä on, mutta voisko joku taas vääntää rautalangasta
mallin, saanko ja millä konstilla esim. noita OPEx:n tekemiä kenttiä omaan peliini :?: Kannattaako ladata tuo AAA-modipaketti,
ymmärsin, että nuo Kapteenin kartat vaatii sen. Vai onko tämä nykyinen UPack yhteensopiva :?: Vai pystynkö näillä
sotkemaan koko toimivan pelini? :?

Minä ole "paperikarttasukupolvea", joka suunnistaessaan tottui kääntelemään karttaa polvellaan menosuunnan mukaan.
Saako noita karttatiedostoja jostain printattua paperille? :ugeek:

Konsta

Re: Korpikentät

Lähetetty: Ma Maalis 01, 2010 16:53
Kirjoittaja Pihi
Katoppa tuolta, löytyykö sopivaa karttaa;

http://www.777avg.com/maps/