Ollaan viimeistelemässä mersu-simuja ilmailumuseoiden käyttöön.Nyt pitäisi saada tietää mistä vivusta(tai napista) oikeassa mersussa saadaan kannuspyörä lukittua?
T.LLv34_Vispe
Bf-109 Mersun kannuspyörän lukitus
-
- Viestit: 38
- Liittynyt: Su Heinä 06, 2008 00:14
- Handle: LLv34_Vispe
- Laivue: LLv34
- Etunimi: Ville
- Sukunimi: Aspe
- Verkkosivu: http://
-
- Viestit: 1439
- Liittynyt: Ma Joulu 15, 2008 10:01
- Handle: LLv34_Untamo
- Laivue: Lentolaivue 34
- Etunimi: Heikki
- Sukunimi: Siltala
- Verkkosivu: http://www.virtualpilots.fi/LLv34/
- Paikkakunta: Liminka
Re: Bf-109 Mersun kannuspyörän lukitus
Koitin googlailla asiaa mutta aika vähäisesti tuntuu löytyvän infoa kyseisestä vivusta/napista. Jossain oli viittauksia trimmipyörien ja kaasukahvan välimaastoon.
Ja tämäkin oli ilmeisesti jostain Epsanjan-exporttiversiosta, että tiedä sitten eroaako G-mallit miten.From left to right, the co-located elevator trim and flap trim wheels fall easily to hand. You need several turns to get the flaps fully down to 40⺠and the idea is that you can crank both together. In practice this is a little difficult and I tend to operate the services separately. Coming forward we see the tailwheel locking lever. This either allows the tailwheel to castor or locks it dead ahead. Next is the throttle quadrant, consisting of the propeller lever, and a huge throttle handle.
-
- Viestit: 239
- Liittynyt: Ti Joulu 16, 2008 00:59
- Handle: icedi
- Laivue: LLv34
- Etunimi: Lauri
- Sukunimi: Pohjanheimo
- Verkkosivu: http://
Re: Bf-109 Mersun kannuspyörän lukitus
Tässä kuva K mallin ohjaamosta.
Kuvan lähde:
http://www.scalewarbird.org/photo/Mk_V_ ... ument.html
Varulta kuva vielä erikseen:
Google translaten mukaan hyvä ehdokas olisi tuo kytkin 5 Handgriff Für Spornfeststellung (spur-fixed position)
Kuvan lähde:
http://www.scalewarbird.org/photo/Mk_V_ ... ument.html
Varulta kuva vielä erikseen:
Google translaten mukaan hyvä ehdokas olisi tuo kytkin 5 Handgriff Für Spornfeststellung (spur-fixed position)
In the year 3991 A.D
Vikings will surprise attack,
often with nuclear weapons.
Vikings will surprise attack,
often with nuclear weapons.
-
- Viestit: 44
- Liittynyt: Pe Touko 09, 2008 19:39
- Handle: Harppa
- Laivue: 332nd Flying Mongrels
- Etunimi: Harri
- Sukunimi: Niemi
- Verkkosivu: http://
Re: Bf-109 Mersun kannuspyörän lukitus
Vitonen on oikea vastaus.
Tsekkasin VP dokumenttipalvelimelta mersun käsikirjasta, joka näyttää saman vivun osassa 2/laskulaite, sivu 41
Cheers!
Harppa
Tsekkasin VP dokumenttipalvelimelta mersun käsikirjasta, joka näyttää saman vivun osassa 2/laskulaite, sivu 41
Cheers!
Harppa
-
- Viestit: 38
- Liittynyt: Su Heinä 06, 2008 00:14
- Handle: LLv34_Vispe
- Laivue: LLv34
- Etunimi: Ville
- Sukunimi: Aspe
- Verkkosivu: http://
Re: Bf-109 Mersun kannuspyörän lukitus
Hyviä vastauksia. Olen itsekkin googlettanut ja tutkinut omia mersukirjoja. Näyttää siltä että monet kytkimet vaihtavat paikkoja riippuen mersumallista. Tämä kannuspyörän lukitus sijoittuu kuitenkin trimmi/laippavipujen ja kaasukahvan välille.
Pitänee määrittää jokin kyseisellä alueella oleva kytkin kannuspyörän lukitukseksi (simu ohjaamossa ei suinkaan ole kaikkia mersussa olevia kytkimiä) koska ohjaamo on tarkoitettu ilmataistelusimulaattoreihin. Flightsimulator yms. ovat tarkoitettu nippelitarkkaan simulaatioon.
Kiitos vastauksista!
Vispe
Pitänee määrittää jokin kyseisellä alueella oleva kytkin kannuspyörän lukitukseksi (simu ohjaamossa ei suinkaan ole kaikkia mersussa olevia kytkimiä) koska ohjaamo on tarkoitettu ilmataistelusimulaattoreihin. Flightsimulator yms. ovat tarkoitettu nippelitarkkaan simulaatioon.
Kiitos vastauksista!
Vispe