Sivu 1/1

IL-2 BOS lentoonlähtö

Lähetetty: La Joulu 20, 2014 19:24
Kirjoittaja peku
kysymys
yrittäessäni lähteä parkkialueelta liikkeelle kone ryhtyy kiertämään vasemmalle ja sitten jatkaa sitä niin kauaun kun tehoja on. Olen yrittänyt mielestäni kaikkea; säätänyt polkimet, poistanut "käsijarrun" / jarrun, poistanut lukityuksen kannuspyörästä...mutta mikään ei ole auttanut, onko tämä jonkinlainen bugi? vaikuttaa siltä , ettei esim käsijarrukomento oikein toimi (Lshift+splash). Ilmassa ei ole mitää ongelmaa.

minulla on thrutsmaster hotas warthog sauva ja kaasu sekä saitek polkimet.

tälläinen ongelma.

Re: IL-2 BOS lentoonlähtö

Lähetetty: Ma Joulu 29, 2014 23:14
Kirjoittaja Untamo
S!

Onko polkimissasi varvasjarrut? Pistä jarrulla kiertoa vastaan. Tämä toimii siis saksalaisissa koneissa, venäläisissä koneissa ei ole varsinaisesti varvasjarruja, vain yksi jarrukahva, ja jarrujen voima ohjautuu sille renkaalle, kumman puolen poljinta painetaan.

Re: IL-2 BOS lentoonlähtö

Lähetetty: Pe Tammi 16, 2015 20:31
Kirjoittaja peku
onhan niissä, ja on kokeiltu eikä auta.

Re: IL-2 BOS lentoonlähtö

Lähetetty: Ma Tammi 19, 2015 14:28
Kirjoittaja juuba
Takavasemmalta peliä omistamatta: onko mahdollista että vasemman polkimen akseli on väärinpäin?
Koita pitää sitä pohjassa, meneekö sitten suoraan?

Entä onko mahdollisesti joku kaasukahvan ylimääräinen akseli mennyt rudder- tai jarru-akseliksi vahingossa?

Re: IL-2 BOS lentoonlähtö

Lähetetty: Ma Tammi 19, 2015 15:16
Kirjoittaja Iced
Juuballa hyvä huomio. Pelissä on varsin helppoa setupata monta toimintoa samalle napille.

Re: IL-2 BOS lentoonlähtö

Lähetetty: Ke Tammi 21, 2015 11:53
Kirjoittaja juuba
Grendelin kirjottamassa arvostelussa on ohimennen mainittu lentoolähdön vaikeus: http://dome.fi/pelit/arvostelut/il-2-st ... stalingrad
Ytimeltään BoS on hyvä lentosimulaattori. Ei sen enempää, ei sen vähempää. Siihen voi pultata isot apupyörät, joiden avulla satunnaiskuski voi keskittyä ihan vain ydintoimintaan, mutta laajempaa elämystä kaipaavat voivat lentää täysimittaista, hardcore-lentosimuaan. Liika automatiikka pois, lentomallinnus täysille, fysiikka hardcoreksi, HUDin apujutut pois ruudulta ja menoksi. Sitten pyöritään mukkelismakkelis kiitotiellä ja ihmetellään, että miksei kone edes rullaa suoraan? No, lukitse ensin kannuspyörä ja polje kunnolla peräsimme potkurin kierrevoimaa vastaan, pöhkelikkö! Eivätkö ne mitään opeta alkeiskurssilla?

Re: IL-2 BOS lentoonlähtö

Lähetetty: To Tammi 22, 2015 21:07
Kirjoittaja peku
kannuspyörän lukitsemistoiminto näppäin ei tunnu vaikuttavan mihinkään, ja potkurin kierrevoimaa vastaan on yritetty toimia. olen sekä tikkua,kaasua että polkimia uudelleenohjelmoinut jonkun kerran mutta ei auta. koko ajan vaikuttaa kuin oikea puolen pyörän jarru olisi päällä.

Re: IL-2 BOS lentoonlähtö

Lähetetty: La Helmi 07, 2015 01:59
Kirjoittaja Remontti
Et kertonut millä koneella yrität lähteä liikkeelle. Pikkuhiljaa itsellä onnistuu rullailut kaikilla koneilla. Joten lisätään pari huomiota:
190:lla pitää vetää tikku taakse, jotta kannuspyörä lukittuu.
109:llä joudun välillä vapauttamaan kannuspyörän, jotta saan tehtyä pieniä korjausliikkeitä ja taas lukitsemaan kun suunta on oikea. Varvasjarrut toimivat tehokkaammin jos on saanut pikkaisen vauhtia.

Otathan huomioon, että se kannuspyörä pitää saada suoraan ennen kuin se menee lukkoon. Siitä tulee ilmoitukset "Locking tail wheel" ja "Tail wheel locked".

Venäläisissä koneissa jarrut toimivat eri tavalla. Pitää painaa poljinta ja jarruanappia samaan aikaan, jotta kyseinen pyörä jarruttaa.

Olen käyttänyt noin 15-20% tehoja kun rullaan.

Re: IL-2 BOS lentoonlähtö

Lähetetty: Ke Helmi 11, 2015 12:59
Kirjoittaja Untamo
S!

Tuli tuossa viikko takaperin käytyä pari keikkaa 109:llä heittämässä. Ronskilla kaasun, petaalien ja varvasjarrujen yhteiskäytöllä kone totteli aika hyvin ja sain koneen menemään kentällä sinne minne halusin. Lisää harjoitusta kyllä vaatii että onnistuu ilman hikoilua :)

Re: IL-2 BOS lentoonlähtö

Lähetetty: La Helmi 28, 2015 16:16
Kirjoittaja LLv26_Junnu
Jees eli rullailut onnistuu vain kannuspyörä lukittuna, muuten pyörähtää. Fockea lukuunottamatta; työntäkää tikkua eteen, niin perä kevenee ja kone kääntyy myös moottorin rootaatiosuuntaa vastaan. Jarruja tms. ei tarvi käyttää kun hommasta pääsee jyvälle. Eli ronskisti vaan liikkeelle niin peräsin rupeaa ohjaamaan konetta.