IL-2:Cliffs Of Dover

Jan Abrahamsson
Viestit: 15
Liittynyt: Ma Tammi 24, 2011 17:22
Handle: LLv24_T_Aba
Etunimi: Jan
Sukunimi: Abrahamsson
Verkkosivu: http://

Re: IL-2:Cliffs Of Dover

Viesti Kirjoittaja Jan Abrahamsson » To Maalis 31, 2011 23:41

Jep, testailin tuota yllämainittua kohtaa 13 ja rupesihan se pelittämään, mitä ny välillä hiukan kaatuilee peli... Testailin eri graffa asetuksilla ja aika pahasti välillä tökkii juu. Onkos tohon tullut jo jotain päivityksiä?

Nurminen
Viestit: 15
Liittynyt: To Kesä 05, 2008 20:02
Handle: Nurminen
Laivue: Lentolaivue 36
Etunimi: Petri
Sukunimi: Nurminen
Verkkosivu: http://

Re: IL-2:Cliffs Of Dover

Viesti Kirjoittaja Nurminen » Pe Huhti 01, 2011 08:33

peku kirjoitti:ok...tuli hankittua tänään peli steamilta.....ei meinaa pyöriä kokoonpanollani eikä joikkari toimi pelissä...osaako joku valaista...miksei joystick toimi?????
Kokeile mapata joikka uudelleen controls osiossa.

Otto
Viestit: 44
Liittynyt: Pe Kesä 06, 2008 12:54
Handle: LeLv8_Otto
Laivue: LeLv8_Otto
Etunimi: Tero
Sukunimi: Virtanen
Verkkosivu: http://www.lelv8.org

Re: IL-2:Cliffs Of Dover

Viesti Kirjoittaja Otto » Pe Huhti 01, 2011 09:48

En ole vielä päässyt testaamaan mutta varmaan viikonloppuna se onnistuu.

Vaikuttaa lukemani perusteella siltä että pelin sujuvuus ei ole koneen tehoista kiinni vaan pelin bugien korjaamisesta. Päivitykset tulevat ymmärtääkseni automaattisesti Steamin kautta. Itse en lähde konetta vielä tässä vaiheessa päivittelemään - eiköhän toi joskus vuodenvaihteessa ole jo sellaisessa kuosissa että tietää mitä se pystyy hyödyntämään.

Ilmeisesti ongelmia on tässä vaiheessa vähemmän jos käyttää Directx10 (vaatii Windows 7 käyttis ja DX10 tuetun näytönohjaimen), vähintään 4GB keskusmuistia, moniydinprossu, 1GB muistia näytönohjaimessa ja 64-bittinen käyttöjärjestelmä (pystyy hyödyntämään >2GB muistia per prosessi, COD käyttää tällä hetkellä 2.7GB)

Dr Dominant
Viestit: 73
Liittynyt: Su Touko 18, 2008 12:15
Handle: LLv34_DrDom
Laivue: LLv34
Etunimi: Vellu
Sukunimi: Halkosalmi
Verkkosivu: http://www.halkosalmi.com
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: IL-2:Cliffs Of Dover

Viesti Kirjoittaja Dr Dominant » Pe Huhti 01, 2011 10:37

Juu, täälläkin peli ostettu ja eilen illalla kokon kanssa sitä säädeltiin.

Itse sain keskimäärin 32 FPS aikaiseksi niin, että tiputin reson 1280 x 1024:än, jätin model detailiksi high, mutta tiputtelin muut low:ksi, varjot, ruoho ja tiet pois päältä. Sitten oli ihan pelattavissa, tietty maisemat ei pinnoissa häikäise.

Kontrollien kanssa on ollut murhetta myös, välillä esim. aileronit vaan lakkas toimimasta vaikka ne mäpperissä on ihan oikein laitettu ja siellä näyttäisivät toimivan. Ei mitään käsitystä miksi ne sitten taas kohta toimivatkin.

Sen luulen huomanneeni itse, että jos key mapperissa on sama näppäin/tikun nappula mapatty eri välilehdellä, niin voi olla mahdollista mapata kahdelle toiminnolle sama näppäin, ja silloin kumpikaan toiminto ei toimi kyseisestä näppäimestä. Pitää vielä vähän testata koska en ole ihan satavarma, mutta toi selittäis sen että jotkut toiminnot eivät pelitä.

Tottahan se kyllä on että ei tää mikään julkaisukunnossa oleva peli vielä ole, mutta sen perusteella mitä kanaalin päällä ajoin mersulla hurricanea, wellingtoneita ja defianteja vastaan offlinessa voi päätellä, potentiaalia kyllä on hemmetisti. Toivottavasti saavat jumpattua tän pelin valmiiksi, siksi itsekin pelin ostin ja tuen tekijöitä.

Ainiin - peliasetusten Sound-välilehdessä on sellainen "pieni puute", että musiikin/efektien äänenvoimakkuutta ei voi säätää lain, täpöllä tulee. TeamSpeak-toiminta on täysin mahdotonta kun koneen äänet tulee niin lujaa. Tähän löytyi jo ratkaisu, pelin conf.inissä on sound-osiossa "master volume = ##", tuota ## arvoa säätelemällä conf.inistä saa sitten äänet järkevälle tasolle jos haluaa kavereiden kanssa ratiossa puhua.

DrDom

Otto
Viestit: 44
Liittynyt: Pe Kesä 06, 2008 12:54
Handle: LeLv8_Otto
Laivue: LeLv8_Otto
Etunimi: Tero
Sukunimi: Virtanen
Verkkosivu: http://www.lelv8.org

Re: IL-2:Cliffs Of Dover

Viesti Kirjoittaja Otto » Pe Huhti 01, 2011 11:05

Dr Dominant kirjoitti:Kontrollien kanssa on ollut murhetta myös, välillä esim. aileronit vaan lakkas toimimasta vaikka ne mäpperissä on ihan oikein laitettu ja siellä näyttäisivät toimivan. Ei mitään käsitystä miksi ne sitten taas kohta toimivatkin.
1C foorumilla juttua tuosta bugista joka liittynee siihen "anthropomorphic filter" ominaisuuteen millä simuloidaan sitä kuinka nopeasti eri vipstaakeja ohjaamossa ehtii liikuttelemaan kun on käytössä kaksi kättä kymmenen sormen sijaan jotka ovat kätevästi Hotas kahvoissa käytettävissä. Ymmärtääkseni ongelmat vähenevät kun laittaa sen pois päältä:

http://forum.1cpublishing.eu/showthread.php?t=20035

Flanker35M
Viestit: 639
Liittynyt: Ti Kesä 10, 2008 14:45
Handle: Flanker
Laivue: Lentolaivue 34
Etunimi: Christian
Sukunimi: Tampio
Verkkosivu: http://www.virtualpilots.fi/LLv34

Re: IL-2:Cliffs Of Dover

Viesti Kirjoittaja Flanker35M » Pe Huhti 01, 2011 11:25

S!

Ei itselläkään Warthog ekana toiminu, mutta kävinpä sitten näppäränä idiottina akselit yksitellen läpi ja johan toimii. Ei ole niin selkeä tuo GUI kuin IL-2:ssa, mutta kait sen kanssa oppii elämään. Luthier julkaisi roadmapin päivityksille 1C foorumilla eli ens viikolla tulee jo eka päivitys, sitten seuraa muita perässä. Korjaavat Multicore, SLI/CrossFire/performance juttuja.

Noin huvin vuoksi vetäsin kaikki tappiin 1920x1200 resolla ja johan pomppas..hurjat 11-35fps oli maan päällä, merellä kävi hetkellisesti jopa hurjat 68fps..Ihmettelen vain miksi nuo puut on niin syöppöjä, ei Illussa Forest=3 tökkiny yhtään ja puita oli kyllä joka paikka väärällään ja aivan riittävän uskottavia lentosimuun. Sekä Rise Of Flight, joka pyöriii hyvin kaikki tapissa sitten..

Mutta..katsotaan mitä päivitykset tuo tullessaan!

jeppe
Viestit: 11
Liittynyt: Su Helmi 01, 2009 20:20
Etunimi: Jack
Sukunimi: Daniels
Verkkosivu: http://

Re: IL-2:Cliffs Of Dover

Viesti Kirjoittaja jeppe » Pe Huhti 01, 2011 16:34

Posti kulki ja kusti polki yllättävän nopeasti Ahvenanmaalta. Eilen tuli ilmoitus, että peli lähtenyt liikkeelle ja tänään puolenpäivän aikaan tuli peli normaalin postin mukana tänne maalle.

Itse peli on odotetun raskas (lähes pelikelvoton) vanhalla 3GHz C2D-prossulla ja HD4850-näyttiksellä. Graffa-asetuksia säädetty alas (talot, puut, ruoho yms. minimiin), mutta kyllähän tämä pari päivitystä (peliin ja tietokoneeseen) kaipaa ennen kuin pelistä voi nauttia.


Pientä roadmappia päivityksistä:
Here’s what we are working on at the moment:

1. Performance increase. Over terrain, the two things that slow things down the most are trees and buildings. We are currently in final stages of testing optimized buildings that almost double the FPS over London on a test machine.
Tree optimization is a little farther away. You will probably see changes in how trees are rendered, they’ll take longer to appear over terrain, but once again, performance increase should be significant.
If everything tests correctly over the weekend, both of these should be released by early to mid next week.

2. Enhanced multicore support. The mode that we unfortunately were not able to finish in time is sending all render to a dedicated CPU core. The mode is working but somewhat buggy. It easily doubles the FPS, and the performance boost is especially noticeable in larger missions with lots of stuff going on.
This is probably at least two to three weeks away, and we will probably do a short public beta of this major change before it’s made live to everyone.

3. Multiplayer. There is something in steam filters that prevents game servers from being found. This is only happening with live retail versions of the game. This apparently isn’t caused by us – hopefully it’s just a simple oversight somewhere and the fix will be a simple flick of a switch.

4. FM and ballistics. We have already addressed the issue where rounds appeared to leave aircraft sideways. This was caused by the difference between physical and rendered position of the aircraft, i.e. the rendered position lagged behind the actual aircraft position.
Our aircraft programmer has a huge bucket list of things to check, which he’s going over at a rather brisk pace.

5. Resurrecting SLI support. This is our next biggest priority; it’s done by the same programmer now in final stages of optimizing buildings. We are really hoping this will be a quick task, but I don’t have an ETA at this point. It’ll either be a couple of days, or a much longer undetermined amount of time if we have to submit versions to card manufacturers and ask for their input.

6. Bug fixes and support. We are reading this forum a lot and some Russian-language forums, and working very hard to address all issues as they are being reported.

7. New stuff – larger online maps, some new aircraft such as the 109E1 and E4 etc – are all in the pipeline too, but obviously we need to solve the bigger issues first and then deal with the freebies.
http://forum.1cpublishing.eu/showthread.php?t=20055

peku
Viestit: 30
Liittynyt: Pe Heinä 04, 2008 21:04
Etunimi: petri
Sukunimi: kupias
Verkkosivu: http://

Re: IL-2:Cliffs Of Dover

Viesti Kirjoittaja peku » Pe Huhti 01, 2011 18:56

WARTHOGINI ON UUSI JA OLEN AIKA ALOITTELIJA, KYSYMYS FLANKERILLE...MITÄ TARKOITIT KUN KERROIT KÄYNEESI AKSELIT LÄPI? OLEN KOETTANUT SÄÄTÄÄ PELIN CONTROLLEISSA HERKKYYTTÄ YM.KOHTIA MUTTA WARTHOG EI VAAN TOIMI..AINOASTAAN KATSELUSUUNNAN KYTKIN TOIMII....LENTÄMINEN VAIN NÄPPÄIMISTÖLTÄ.
JA MITÄ TARKOITTAA JOIKKARIN MAPPAAMINEN???

Nurminen
Viestit: 15
Liittynyt: To Kesä 05, 2008 20:02
Handle: Nurminen
Laivue: Lentolaivue 36
Etunimi: Petri
Sukunimi: Nurminen
Verkkosivu: http://

Re: IL-2:Cliffs Of Dover

Viesti Kirjoittaja Nurminen » Pe Huhti 01, 2011 19:32

Mappaaminen tarkoittaa juuri tuota, minkä flanker joutui joikan akseleille tekemään eli määrittämään aileron ja elevator-akselit manuaalisesti.

Controls-osiossa valitse axes-->klikkaa hiirellä tuplana aileronkohdassa määritettyä akselitietoa, jolloin peli pyytää uutta määritystä ja sen jälkeen liikuta joikkaa joko oikealle tai vasemmalle, elevaatorissa taas joko eteen tai taakse.

Damixu
Viestit: 37
Liittynyt: Su Touko 11, 2008 13:38
Handle: Damixu
Etunimi: Mika
Sukunimi: Jääskeläinen
Verkkosivu: http://

Re: IL-2:Cliffs Of Dover

Viesti Kirjoittaja Damixu » Pe Huhti 01, 2011 20:58

Peli tuli tänään Ahvenanmaalta PKP:n lähettämänä. Koko viikonloppuna ei ole pahus edes aikaa asentaa ja tutustua kunnolla peliiin. Pelottaa ja jännitää yhtäaikaa miten huono ja hyvä simu voi olla. Asetan tähtäimen että puolen vuoden aikana pahimmat kävyt koodista olisi tapettu ja simu alkaisi olemaan sillä tasolla että siitä olisi engineksi 10 vuotta eteenpäin kaikelle hardcore simuloinnille WWI-->Vietnam välillä. :)

Vastaa Viestiin