IL-2:Cliffs Of Dover

Untamo
Viestit: 1439
Liittynyt: Ma Joulu 15, 2008 10:01
Handle: LLv34_Untamo
Laivue: Lentolaivue 34
Etunimi: Heikki
Sukunimi: Siltala
Verkkosivu: http://www.virtualpilots.fi/LLv34/
Paikkakunta: Liminka

Re: IL-2:Cliffs Of Dover

Viesti Kirjoittaja Untamo » Ma Helmi 27, 2012 09:37

1) Peli toimii, mutta bugejakin on, ei tosin enää ainakaan omasta mielestäni maata kaatavia. Satunnaisesti esiintyy CTD:tä(crash-to-desktop) mutta se on yleensä niin harvoin että ei pääse haittaamaan. Itselläni näyttivät loppuvan kokonaan kun pistin koneeseeni 8Gt muistia. Yksinpeliä ei suoraan laatikosta vedettynä ole sillä se koostuu vain peräkkäin pistetyistä esitehdyistä tehtävistä, ei siis perinteinen DGEN kampanja. Mutta ilmeisesti yhteisö on ruvennut jo vääntämään omiaan ja valmiita kampanjoita löytyy esim. Mission4today.comista.

2) Toimii hyvin. Hieman on lagiherkempi kuin wanha Il-2 mutta muuten tosiaankin hyvin pelaa... Eli käytännössä jos pingit nousevat yli 150 niin rupeaa tapahtumaan warppailua.

3) No paljoa ei vielä ihmisiä yleensäkkään ole Cliffsin puolella. Parhaimmillaan ATAG Axis&Allies serverillä olen nähnyt n.60 pelaajaa. Eli hyvin yhdelle serverille, mutta kun se on ainoa populoitu serveri (muilla servereillä vain kourallinen porukkaa) niin ei sitä nyt niin kauheasti ole :) .. Mutta joo, ainakin me 34:set olemme kovasti sisäänajaneet Cliffsiä ja testailleet eri konetyyppejä juurikin netissä.

4) Ainoa jonka minä tiedän. Uusin info löytyy 1c:n foorumeilta englanniksi. http://forum.1cpublishing.eu/forumdisplay.php?f=189

5) Battle of Moscow on seuraava lisuri mikä tulee. Mutta siinähän mennään vasta vuotta 41, että Franzeja joudumme käyttelemään aluksi. Mutta eiköhän niitä itärintaman lisäreitä sieltä rullaa kun kuitenkin pääasiassa Venäjän markkinoille tätä peliä tehdään.

6) SDK:ta on luvattu tulevan todellakin joskus :)

Hiomaton timantti on vielä, mutta ei voi sanoa että olisi kärsimys pelata :) ... Seuraavaa pätsiä odotellessa:
http://www.youtube.com/watch?v=ZC29KL_wSBo
sekä:
http://www.youtube.com/watch?v=sHc04iRFFwA

Kanttori
Viestit: 272
Liittynyt: Su Helmi 26, 2012 17:07
Handle: Kanttori
Laivue: Lentorykmentti 3
Etunimi: Ismo
Sukunimi: Homanen
Verkkosivu: https://ler3.fi
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: IL-2:Cliffs Of Dover

Viesti Kirjoittaja Kanttori » Ma Helmi 27, 2012 12:54

Kiitos Untamo tiedoista! Eli COD-taivaalle ne Lentolaivue 34:n jäppiset ovat hävinneet enkä enää ihmettele, että miksi! Onko nuo maakulkuneuvot ja tankit siis tulossa Cliffs Of Doveriin vai kehitetäänkö tuosta uutta simua, jossa sotaa käyään AH:n malliin maalla merellä ja ilmassa?

Vielä kustannuksista: peli maksaa muutaman kympin ja sitten kaikki tarvittavat modit/päivitykset ja areenoilla lentäminen ovat ilmaisia? Isot versiopäivitykset tietenkin maksavat. Mutta tulee varmaan aika äkkiä halvemmaksi kun AH:n puolella kuukausimaksuineen?

Ja serverinhän voi ilmeisesti laittaa kuka tahansa pystyyn ilman lisäkustannuksia jos on vaan laitteisto? Eli Virtualilentäjillä on varmaan jossain vaiheessa serveri tällekin tulossa?

Tähän voisi alkaa houkutella siirtymään AH:ssa vielä pyörivää vähenevää porukkaa. COD:in lentomallit ovat mielestäni niin lähellä AH:ta, että siirtyminen on helppoa, etenkin kun on lentänyt siellä pääasiassa Mersua. Yli 10 vuoden aikana on ainakin nähty, ettei AH kehity olemassaolevilla resurseillaan koskaan lähellekkään tätä laatua missä COD jo menee!
Viimeksi muokannut Kanttori, Ma Helmi 27, 2012 14:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Kanttori
Viestit: 272
Liittynyt: Su Helmi 26, 2012 17:07
Handle: Kanttori
Laivue: Lentorykmentti 3
Etunimi: Ismo
Sukunimi: Homanen
Verkkosivu: https://ler3.fi
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: IL-2:Cliffs Of Dover

Viesti Kirjoittaja Kanttori » Ma Helmi 27, 2012 13:23

Itseasiassa haaveilin jo sieluni silmin Karelian karttaa tänne... Minullahan on siitä valmis karttapohja BMP-tiedostona, 1940-luvun ilmakuvat/kenttäkartat lähes kaikista lentokentistä ja kaupungeista sekä yli 10 vuotta kokemusta skinien, tekstuurien ja karttojen tekijänä Terrain Teamissa.

AH:n puolella into kartantekoon on laantunut aika totaalisesti kun historiallisille areenoille ei saa enää porukkaa paikalle. Tuntuu, että kaikki duunimäärä on mennyt aivan harakoille... nyt vielä uhittelevat, että ilmainen tili ei säily jos en tee yhtä uutta karttaa vuodessa.

Kannattaisikohan tästä "Forgotten Battles" -tyyppisen Suomenrintaman asiassa ottaa jossain vaiheessa yhteyttä jopa pelitaloon ettei tule tulevaisuudessa päälleekkäistä työtä? IL-2 porukoissa on varmaan muitakin kartantekijöitä, eikäs mm. Flanker kuulu niihin? Joku oli tehnyt mm. hienon Kymin kentän...

Minullahan on isolla resoluutiolla tehtynä parikymmentä lentokentän pohjaa ilmakuvista valmiiksi. Ne tiedostot ovat neljä kertaa isommat kuin lopulliset AH:ssa näkyvät paskat versiot. Vertailin näihin maisemiin ja omien suomitekstuurien resoluutio näyttäisi olevan vähintäänkin riittävä. Tuosta Kannaksen alueen kartasta voisi saada yhteistyöllä aika pirun hienon. Meninköhän jo vähän asioissa edelle... :D

Untamo
Viestit: 1439
Liittynyt: Ma Joulu 15, 2008 10:01
Handle: LLv34_Untamo
Laivue: Lentolaivue 34
Etunimi: Heikki
Sukunimi: Siltala
Verkkosivu: http://www.virtualpilots.fi/LLv34/
Paikkakunta: Liminka

Re: IL-2:Cliffs Of Dover

Viesti Kirjoittaja Untamo » Ma Helmi 27, 2012 15:38

Kyllä me vielä pääasiassa ollaan tuolla wanhan Illun puolella, että ei me silleensä hävitty olla. Meidän AH miehistä en tiedä mitään kun en itse sitä lennä :)
Tankit yms. tulevat osaksi normaalia peliä, eli joltain osin tässä nyt mennään kohti WWII Onlinea :) .. World of Tanks miehetkin varmaan tykkäävät :)
Jep, eli rahastusmenetelmä on sama kuin wanhassa Illussa, eli maksat ainoastaan alkup. pelistä ja/tai lisäosista. Itse pelaaminen ei maksa mitään.
Virtuaalilentäjille on suunnitteilla oma serveri, ja käsittääkseni dedisofta on jo julkaistu, eli erillistä peliä ei sitä varten tarvitse ostaa.

Kartan teosta eos vielä mitään, mutta tosiaan siihen tarvittava SDK on tulossa joskus, "in two weeks" kuten Oleg voisi sanoa ;)

Flanker35M
Viestit: 639
Liittynyt: Ti Kesä 10, 2008 14:45
Handle: Flanker
Laivue: Lentolaivue 34
Etunimi: Christian
Sukunimi: Tampio
Verkkosivu: http://www.virtualpilots.fi/LLv34

Re: IL-2:Cliffs Of Dover

Viesti Kirjoittaja Flanker35M » To Maalis 01, 2012 19:00

S!

Huomenna taas viikottainen IL-2 CoD dev update eli nyt vuorossa IL-2 mallia ja sen ohjaamoa. Tulossa siis tuohon jatko-osaan. Beta Patch..who knows..2 weeks?

Kanttori
Viestit: 272
Liittynyt: Su Helmi 26, 2012 17:07
Handle: Kanttori
Laivue: Lentorykmentti 3
Etunimi: Ismo
Sukunimi: Homanen
Verkkosivu: https://ler3.fi
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: IL-2:Cliffs Of Dover

Viesti Kirjoittaja Kanttori » To Maalis 01, 2012 23:03

Se jatko-osa on sitten erillinen peli ja siitä pitää siis maksaa aina erikseen? Eli onko se jatko-osa sitten tämä "Battle for Moscow" ja siihen tulee mm. Il-2, F-4 Mersut ja mm. maa-ajoneuvot? Vai lisätäänkö ne myös tuleviin Cliffs Over Dover -päivityksiin? Kysyy epätietoinen...

Untamo
Viestit: 1439
Liittynyt: Ma Joulu 15, 2008 10:01
Handle: LLv34_Untamo
Laivue: Lentolaivue 34
Etunimi: Heikki
Sukunimi: Siltala
Verkkosivu: http://www.virtualpilots.fi/LLv34/
Paikkakunta: Liminka

Re: IL-2:Cliffs Of Dover

Viesti Kirjoittaja Untamo » To Maalis 01, 2012 23:21

Ostettava lisäri tyyliin Forgotten Battles -wanhaan illuun.

Kanttori
Viestit: 272
Liittynyt: Su Helmi 26, 2012 17:07
Handle: Kanttori
Laivue: Lentorykmentti 3
Etunimi: Ismo
Sukunimi: Homanen
Verkkosivu: https://ler3.fi
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: IL-2:Cliffs Of Dover

Viesti Kirjoittaja Kanttori » Pe Maalis 02, 2012 00:43

Ok, ei haittaa, kyllä laadusta pitääkin maksaa. Miten muuten saa muutettua päänasentoa kun katsoo eteenpäin ja pitäisi Mersussa saada tähtäinristikko keskelle heijastinta? Tähtäinhän on ihan oikein vähän oikealla, mutta Track IR keskittää nupin aina just keskelle ohjaamoa...

COD on nyt koeversiona testipenkissä ja varsinainen tulee heti kun CDon.com-kauppaan tulee. Odottelen sähköpostiin ilmoitusta kuumeisesti... Ja Battle For Moscow on luvattu ulos milloin?

BlauKreuz
Viestit: 143
Liittynyt: Pe Touko 09, 2008 13:01
Handle: BlauKreuz
Laivue: Lentolaivue 34
Etunimi: Sami
Sukunimi: Kukkonen
Verkkosivu: http://www.virtualpilots.fi/LLv34/

Re: IL-2:Cliffs Of Dover

Viesti Kirjoittaja BlauKreuz » Pe Maalis 02, 2012 00:59

Kanttori,
siellä taitaa olla semmonen toiminto kuin "lean into (tai towards) gun sight", johon vit asettaa jonkun napin. Oliskohan ollu shift+F1 oletuksena.

Ittekin kokeilin tätä slide showta hieman lennellä tänään. Ketuttaa vaan nuo loputtomat kontrilliasetusvalikot... seitsämännen moottonin bensansyötön hilavitkuttimen sivuperäsäädintulpan toggle/off/on .. yms. yms. :)
BlauKreuz, Lentolaivue 34

Untamo
Viestit: 1439
Liittynyt: Ma Joulu 15, 2008 10:01
Handle: LLv34_Untamo
Laivue: Lentolaivue 34
Etunimi: Heikki
Sukunimi: Siltala
Verkkosivu: http://www.virtualpilots.fi/LLv34/
Paikkakunta: Liminka

Re: IL-2:Cliffs Of Dover

Viesti Kirjoittaja Untamo » Pe Maalis 02, 2012 09:15

@Kanttori:
Helpoin tapa korjata tämä on keskittää TIR/FT kun pitää päätä vastaavan verran vasemmalle mitä sitä joutuisi muutoin liikuttamaan oikealle, tällöin keskityksen jälkeen tähtäin on keskellä :)

@BK:
Ei kannata yrittääkkään, clickable cockpit toimii hyvin. Sen lisäksi itselläni on seuraava metodi joka toimii yksi ja kaksimoottorisilla koneilla. Yksi hattukytkin on konffittu seuraavasti:
ylös = valitse kaikki moottorit
alas = epävalitse kaikki moottorit
oikealle = valitse kaikki oikeanpuoleiset moottorit
vasen = valitse kaikki vas.puoleiset moottorit

Esim. Bf-110:n käynnistys onnistuu siis seuraavasti:
Avaa molempien moottorien bensahanat ottamaan molemmista etutankeista: klikkaan hiirellä kaasu-kolumnissa olevia punapäisiä kahvoja molempia kolme kertaa tilaan "both".
Hattukytkin alas, vasen, moottorinkäynnistysnappia, alas, oikea, käynnistys taas. Molemmat moottorit käynnissä. Kuten wanhassa illussa, tässäkään ei siis voi käynnistää molempia yhtäaikaa, siksi moottorien epävalinta välissä.
Seuraavaksi hattua ylös, avaan vesiradiaattorin täysin(joustikin taaskin hattukytkimessä yksi suunta), öljy puolilleen(sama, mutta shiftin takana), ja sittempä ollaankin valmiita rullaamaan. Monet kaksimoottoriset kääntyvät maassa huonosti pelkästään polkimella ja jarrulla, ja koska minulla on vain yksi kaasu-akseli niin tämä hattusysteemi toimii myös tässä apuna.

Vastaa Viestiin