IL-2:Cliffs Of Dover

koko
Viestit: 53
Liittynyt: Pe Touko 09, 2008 13:48
Handle: -koko-
Etunimi: Kari
Sukunimi: Riekki
Verkkosivu: http://

Re: IL-2:Cliffs Of Dover

Viesti Kirjoittaja koko » Pe Maalis 18, 2011 12:40

Tietoa julkaisuajankohdasta 1c edustajalta

"We received the answer from Ubisoft. The official release date for EMA region is 31 March."

http://forum.1cpublishing.eu/showthread.php?t=19234


<S>koko

Iced
Viestit: 239
Liittynyt: Ti Joulu 16, 2008 00:59
Handle: icedi
Laivue: LLv34
Etunimi: Lauri
Sukunimi: Pohjanheimo
Verkkosivu: http://

Re: IL-2:Cliffs Of Dover

Viesti Kirjoittaja Iced » Pe Maalis 18, 2011 14:24

Jeps, englannin kautta tekemäni tilauksen julkaisupäivä on sama.
In the year 3991 A.D
Vikings will surprise attack,
often with nuclear weapons.

Damixu
Viestit: 37
Liittynyt: Su Touko 11, 2008 13:38
Handle: Damixu
Etunimi: Mika
Sukunimi: Jääskeläinen
Verkkosivu: http://

Re: IL-2:Cliffs Of Dover

Viesti Kirjoittaja Damixu » Pe Maalis 18, 2011 19:55

Uutta virallista videoa pukkaa IL-2: CoD:ista.

Video #1

Video #2

Hunter
Viestit: 16
Liittynyt: Ti Heinä 27, 2010 13:10
Handle: HunterFN
Etunimi: Timo
Sukunimi: Kovanen
Verkkosivu: http://

Re: IL-2:Cliffs Of Dover

Viesti Kirjoittaja Hunter » Pe Maalis 25, 2011 20:06

Ja helvetin hyvä tuotos näyttäis olevan.

UBI lykännyt viime hetkellä peliin "anti-epilepsia" filtterin joka tappaa näytönpäivityksen ja aiheuttaa SLI:n/Crossfiren toimimattomuuden. *Krhm paskat krhm*.

Hyvin vedetty jätkät.

Jotkut tämän viestin osat saattoivat sisältää sarkasmia.

Untamo
Viestit: 1439
Liittynyt: Ma Joulu 15, 2008 10:01
Handle: LLv34_Untamo
Laivue: Lentolaivue 34
Etunimi: Heikki
Sukunimi: Siltala
Verkkosivu: http://www.virtualpilots.fi/LLv34/
Paikkakunta: Liminka

Re: IL-2:Cliffs Of Dover

Viesti Kirjoittaja Untamo » Su Maalis 27, 2011 14:55

Joo, kyseisestä asiasta nousikin 1c foorumeilla (ja Ubinkin foorumeilla) melkoinen haloo.

1C:n keskusteluista erittäin hyvä kommentti asiaa koskien:
This is like forcing me to ride my bike with training wheels on it because some people have inner ear infections.
-Untamo

Dr Dominant
Viestit: 73
Liittynyt: Su Touko 18, 2008 12:15
Handle: LLv34_DrDom
Laivue: LLv34
Etunimi: Vellu
Sukunimi: Halkosalmi
Verkkosivu: http://www.halkosalmi.com
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: IL-2:Cliffs Of Dover

Viesti Kirjoittaja Dr Dominant » Su Maalis 27, 2011 20:09

Juu, täytyy kyllä nyt ihan rehellisyyden nimissä sanoa sekin, että en oikein ymmärrä miten jengi hiiltyy noin kovasti erinäisistä uuteen peliin liittyvistä asioista. Ihan niinkuin pelin kehittäjät olisivat jotenkin suuresti velkaa pelaajille? Varmaan peli ei ole täysin virheetön, sitä varmaankin päivitetään yms. Alkuperäinen illukaan ei tainnut ihan julkaisuhetkellään olla täydellinen ja pyörinyt loistavasti ...

Jonkinverran olen eläissäni koodiakin kirjoittanut, ja sen verran hommasta tajuan, ettei CoD:n kaltaisen pelin kasaaminen ole ihan pikkujuttu. Itse (ehkä sitten naiivistikin) luotan siihen, että peli päivittyy ja loppupeleissä se tulee olemaan parasta mitä virtuaalitaivaalle noin WWII-mielessä on tarjolla. Itselleni viisi kymppiä pelistä ei ole maailmantappohinta suhteessa siihen paljonko sitä tulen oletettavasti pelaamaan ...

Juu, no ei siinä mitään, tää on vaan mun oma mielipide ja piti ihmetellä jollekulle ääneen tätä valtaisaa tunteen paloa ja mielipahaa foorumeilla...

<S>

DrD

Hunter
Viestit: 16
Liittynyt: Ti Heinä 27, 2010 13:10
Handle: HunterFN
Etunimi: Timo
Sukunimi: Kovanen
Verkkosivu: http://

Re: IL-2:Cliffs Of Dover

Viesti Kirjoittaja Hunter » Su Maalis 27, 2011 22:56

Mä oon ihan samaa mieltä, ettei viiskymppiä ole todellakaan paljon yhtään mitään pelistä, jonka parissa viihtyy parhaimmillaan vuosia. Joku Call of Duty mättö on läpi neljässä-viidessä tunnissa (n. 10€ tunti...] ja nettipeli on skeidaa refleksipelleilyä. Se mikä vituttaa on valehtelu ja perseily.

Koko epilepsiafiltteri setti on suoraan sanottuna ihan lapsellista ******. Videopeleissä on jo vuosikymmeniä lukenut disclaimerit siitä, että epilepsiasta kärsivien kannattaa olla todella varovainen. Mikään filtteri ei ole yhtään minkään lainsäädännön mukaan pakollinen. Koko juttu vaan haiskahtaa niin helvetisti kusetukselta. Nyt yhtäkkiä sitten on tullut eteen ihan ylitsepääsemätön ongelma ja tervettä sakkia putoaa lattialle kuin kärpäset suusta vaahdoten? Tän korjaamiseksi sitten tapetaan SLI tuki ynnä muuta ynnä muuta, ja otetaan tukeva FPS hitti etenkin vähän vanhemmilla koneilla. Mulla ei ainakaan ole näin kevään korvilla heittää tonnia koneen päivittämiseen, että saan pelattua tietokonepeliä.

Lentosimut ovat markkinaosuudeltaan mikroskooppisia. Onko siis ihan oikeasti jonkun mielestä hyvä idea laittaa markkinoille peli, joka on käytännössä raakile? Se tulee kuitenkin olemaan se, jonka pelilehdet arvostelevat ja luultavasti ainakin jossain määrin nuijivat. Harrastajien näihin peleihin syytämällä rahamäärällä ei todellakaan kehitetä kuutta vuotta uutta pelimoottoria ym. Se vaatii paljon laajemman asiakaskunnan, eikä tälläisellä toiminalla sitä todellakaan saada kosiskelua, minun mielestäni.

Mitä enemmän nyt on tullut katseltua koko touhua sivusta niin palaan aikaisempaan kommenttiin, Oleg ja poppoo haukkasivat isomman palan kuin mitä pystyivät nielemään. Dynaaminen sää ym. jäivät kaikki pois, isoja lupailtiin mutta ei paukut riittäneet. Tässä ei ole mitään vikaa, mutta kun näiden pelien tekijät voi laskea yhden käden sormilla, en todellakaan haluaisi nähdä taas yhden menevän konkkaan. Siksi olisi minun mielestäni ollut paljon parempi tehdä suppeampi mutta toimivampi paketti vähemmillä riskaabeleilla ominaisuuksilla, ja laajentaa sitä moduuleittain vaikka DCS:än tyyliin. Täten taaten paremmat arvostelut julkaisusta lähtien, kenties paremmat myyntiluvut ja suuremmat voitot, jonka avulla laajentaa simua. Nyt koko homma näyttää ihan juosten kustun tehdyltä. En ymmärrä kenen etua se ajaa.

Untamo
Viestit: 1439
Liittynyt: Ma Joulu 15, 2008 10:01
Handle: LLv34_Untamo
Laivue: Lentolaivue 34
Etunimi: Heikki
Sukunimi: Siltala
Verkkosivu: http://www.virtualpilots.fi/LLv34/
Paikkakunta: Liminka

Re: IL-2:Cliffs Of Dover

Viesti Kirjoittaja Untamo » Su Maalis 27, 2011 23:47

Siis hiiltyminenhän suuntautuu lähinnä Ubisoftiin, joka pakottaa kehittäjät toteuttamaan tän ominaisuuden väkisellä, eli eivät julkaise peliä ilman sitä. Näin myöhään toteutettuna se todellakin rikkoi pelin aikalailla.

Mutta kuten Hunter mainitsi, ominaisuutenahan se on ihan turha, varoitus olisi riittänyt. Kaiken tämän pohjallahan on hullujen ameriikkalaisten oikeuskäytännöt, eli pitää kaikki pesät turvata ettei vaan joku voi haastaa oikeuteen.

-Untamo

Dr Dominant
Viestit: 73
Liittynyt: Su Touko 18, 2008 12:15
Handle: LLv34_DrDom
Laivue: LLv34
Etunimi: Vellu
Sukunimi: Halkosalmi
Verkkosivu: http://www.halkosalmi.com
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: IL-2:Cliffs Of Dover

Viesti Kirjoittaja Dr Dominant » Ma Maalis 28, 2011 11:13

Niin, onhan se kyllä maalaisjärjen vastaista koko toi antifiltteritouhu. Maailman sivu on disclaimer tai varoitustarra riittänyt ja miksei olis riittänyt nytkin?? Tehtiin siis yksinkertaisesta asiasta aika vaikea ... Yks juttu tuossa 1C ja Ubisoft-kuviossa on kyllä se, että kukaan ulkopuolinen ei tiedä millainen diili Maddoxilla on julkaisijoiden kanssa. Niillä voi olla sopimuksessa vaikka minkälaista pykälää, jonka vuoksi heillä ei ollut sellaista vaihtoehtoa jossa tämä peli olisi julkaistu jotain muuta reittiä pitkin. Spekulaatiotahan tämä tietty on, mutta jokin syy täytyy olla siihen että Oleg ja kumppanit julkaisee kyseistä kanavaa pitkin. En usko että pelin tekijät ovat tyhmiä, koska ei tällaista peliä idiootit saa aikaiseksi. Oma luuloni onkin että kavereilla on sellainen diili pelin julkaisusta, että taloudellisesti ei olisi mahdollista ostaa itseään ulos diilistä. Eikös jo alkuperäisen illun julkaisusta tullut paljon lunta tupaan Ubisoftin suhteen, ja muutenkin ko. firmalla ei ole ihan paras sädekehä ympärillään... voisiko olla niin että Oleg teki sopparin useammasta pelistä näiden julkaisijoiden kanssa, ja joutuvat nyt elämään sen kanssa koska sopimuksen irtisanominen käytännössä lopettais pelien tekemisen?? En siis tiedä itsekään yhtään mitään, kunhan spekuloin.

Sitten mitä tulee valehteluun, niin ainakin musiikkiympyröissä joissa itse toimin ja julkaistaan ja kustannetaan musaa, tiedän sen että sopimuksissa on hyvin usein pykälät julkisuuden kanssa toimimiseen, eli siihen mitä voi julkisesti sanoa ja kenestä. Jos oletukseni pitää paikkansa CoD:n tapauksessa, Maddoxin suunnasta pitää olla kieli keskellä suuta: jos Olegin lentue sanoo poikkipuolista sanaa ratioon julkaisufirmoista, on ihan taatusti salkkumiehet oven takana koputtelemassa aikaslailla pian raastupakutsut kädessä. Toisaalta taas faniyhteisö on intohimoista sakkia ja tiedonjanoista, ja jos mitään kommunikaatiota heidän suuntaan ei pidetä niin siitäkään ei hyvä heilu. Jotain siis on julkisesti sanottava mutta sillä tavoin että siitä aiheutuva miinusmerkki on mahdollisimman lyhyt. Oma spekulaationi onkin siis se, että pelin tekijät ovat kusisesti puun ja kuoren välissä - on todennäköisesti ihan sama miten he toimisivat, koska jostain suunnasta tulee lannoitetta silmille joka tapauksessa. En tällä nyt tarkoita sitä, että olisin suuri olegin fanittaja ja he tekevät kaiken oikein. Ihmisiä nekin on, taatusti ovat tehneet arviointimokia yms. Onhan tätä peliä kauan jo odoteltu. Varmasti myös haukkasivat liian ison palan, kuten Hunterkin totesi, että kehitystyö alkoi venyä ja aika ajoi ohi jolloin piti taas tarkastella koodia uusiksi ja taas aikataulut venyy ja paukkuu. Fanit hermostuu kun peliä ei kuulu, projektiin on mennyt aivan liikaa aikaa ja tilikin on miinuksella... hullun hommaahan tällaisen pienelle marginaaliporukalle suunnatun pelin teko on.

Ehkä tässä omassa fiiliksessäni vaikuttaakin eniten se, että itse toimin musiikkielämässä marginaalin puolella välillä kokoluokaltaan täysin pähkähullujen projektien parissa (kuten esim. juuri nyt), jotenka luontaisesti vähän symppaan tuollaisia idealistihulluja jotka haluaa tehdä liiankin kunnianhimoista hommaa aina vaan paremmin ilman mitään toivoa että tuntipalkka olisi edes liiton minimin paikkeilla. Jos sitten käy niin, että pelistä ei koskaan tullut siinä mielessä valmista että bugit saatiin pois ja peli pyörimään jouhevasti, suurin häviäjä siinä kuitenkin on Olegin lentue. Onhan se tietty meille lentohulluillekin menetys kun aina vaan tekee mieli hienompaa ja parempaa peliä, mutta Maddox-väki siinä varmaan pisti elämästänsä aika monta vuotta vessasta alas projektiin josta ei sitten tullutkaan mitään. Siinä rinnalla oma pettymys siitä ettei uusi peli nyt ollutkaan se todellinen graalin 109-malja on itselleni siedettävissä.

Toivonkin siis itse, että kaverit saavat pelin paraatikuntoon, ja että se dynaaminen sää ja muut herkut joista tekijät ovat maininneet tulevaksi peliin päivitysten myötä toteutuvat. Ja kun konetehot nousee, niin jos ei nyt vielä huhtikuussa taivas aukea niin ehkäpä se auvo on totta jo vuoden päästä tai jotain.

Sitä olen tässä itse eniten pohdiskellut, että mitenkähän toi online-ympäristö toimii. Siellä kun ei tartte ainakaan AI-koneita pelin pyörittää ... Mua kun selkeästi kiinnostaa toi online-lentely enemmän kuin offlinehommat vaikkakin massiivisine AI-muodostelmineen. No, eipä tässä sitten muuta. Kiinnostuksella odotellen,

DrDom

MarcusaQ
Viestit: 2
Liittynyt: Ma Maalis 28, 2011 12:04
Etunimi: Markku
Sukunimi: Valtanen
Verkkosivu: http://

Re: IL-2:Cliffs Of Dover

Viesti Kirjoittaja MarcusaQ » Ma Maalis 28, 2011 15:44

Venäläiseltä http://yuplay.ru/ -sivulta pelin saa jo ostettua. Hinta 10,23 euroa. Tuo varmistusmaksu aiheutti hämminkiä ja lukkiutti tilin, mutta asia ratkesi yhteydenotolla tukeen.

Ohjelma asentui Steamiin ja käynnistyi ongelmitta. Simussa on kaikki tietty venäjäksi, joten pitää toivoa, että tekstien muuttaminen tulee mahdolliseksi myöhemmin, tai muuten on kielikurssi edessä.. Näistä lienee apua: http://forum.1cpublishing.eu/showthread ... post241617

Illalla ohjaimet kiinni ja kokeilemaan..

Vastaa Viestiin